Błąd 005999 w DSG (1,6 TDi)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aj1990
    Classic
    • 2015
    • 3

    Błąd 005999 w DSG (1,6 TDi)

    Glukasz, poszłoooooo PW
  • grzesiekp1987
    Classic
    • 2013
    • 39
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Błąd 005999 w DSG (1,6 TDi)

    Witam,

    piszę w imieniu Kolegi, który ma ostatnio problem z DSG w swojej Octavii II FL 1,6 TDi. Chodzi o włączanie się trybu awaryjnego skrzyni biegów. Z jego obserwacji wynika, że problem występuje wyłącznie na zimnym silniku (lecz nie zawsze) w następujących okolicznościach:

    - niska temperatura
    - duża wilgotność
    - przeszkoda do pokonania (podjazd pod górkę, "hopka" itp.).

    Kolega był w Serwisie na zmianie oprogramowania DSG, które miało pomóc wyeliminować problem. Niestety - nie wyeliminowało. Wczoraj wykonałem u niego autoscan i w module skrzyni biegów pojawił się błąd
    05999 - Clutch 2 Closes Unintentionally
    P176F - 000 - - Intermittent


    Internet nie mówi zbyt wiele o tym problemie (głównie fora z Rosji o Touranie) i wspominają o problemie z mechatroniką. Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i wie, co jest rozwiązaniem? Czy konieczna jest wymiana mechatroniki?

    Z góry dziękuję za Waszą pomoc

    Poniżej pełny autoscan z wczoraj:

    Wednesday,30,October,2013,12:25:46:40973
    VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
    VCDS Version: 12.12.0.0
    Data version: 20130910


    VIN: TMBHT61Z2A8038116 License Plate: KR3C350
    Mileage: 101884 Repair Order:



    --------------------------------------------------------------------------------
    --------------------------------------------------------------------------------


    Chassis Type: 1Z (1K0)
    Scan: 01 02 03 08 09 10 15 16 17 19 25 37 42 44 46 52 56 62 72

    VIN: TMBHT61Z2A8038116

    01-Engine -- Status: OK 0000
    02-Auto Trans -- Status: Malfunction 0010
    03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
    04-Steering Angle -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
    09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
    10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
    25-Immobilizer -- Status: OK 0000
    37-Navigation -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    44-Steering Assist -- Status: OK 0000
    46-Central Conv. -- Status: OK 0000
    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
    56-Radio -- Status: OK 0000
    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine (J623-CAYC) Labels: 03L-906-023-CAY.clb
    Part No SW: 03L 906 023 DD HW: 03L 906 023 AG
    Component: 1,6l R4 CR td H23 9356
    Revision: --H23--- Serial number:
    Coding: 00254016032400080000
    Shop #: WSC 80555 264 95183
    ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023DD 003007
    ROD: EV_ECM16TDI02103L906023A.rod
    VCID: 6BD5212E8225FD46511-803E

    No fault code found.
    Readiness: 0000 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 02: Auto Trans Labels: 0AM-300-04x.lbl
    Part No SW: 0AM 300 048 P HW: 0AM 927 769 D
    Component: GSG DSG AG7 402 9031
    Revision: 00040024 Serial number: TFK01003260009
    Coding: 0000020
    Shop #: WSC 39329 001 1048576
    VCID: 3D71DF7664D1A3F6BF5-8068

    1 Fault Found:
    005999 - Clutch 2 Closes Unintentionally
    P176F - 000 - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 11
    Reset counter: 37
    Mileage: 101285 km
    Time Indication: 0
    Date: 2053.14.02
    Time: 07:41:37


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
    Part No SW: 1K0 907 379 AJ HW: 1K0 907 379 AJ
    Component: ESP MK60EC1 H30 0107
    Revision: 00H30001
    Coding: 113B201C09250002880C04E5901F0041310000
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 7AFB146AF57F54CEDA7-802F

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: 5K0-907-044.clb
    Part No SW: 3T0 907 044 AR HW: 3T0 907 044 AR
    Component: Climatronic H15 0401
    Revision: 00005001
    Coding: 0000000002
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    ASAM Dataset: EV_Climatronic A01006
    ROD: EV_ClimaAutoBasis_SK35.rod
    VCID: 820BEC8A15AF9C0E027-80D7

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 1K0-937-08x-09.clb
    Part No SW: 1K0 937 087 D HW: 1K0 937 087 D
    Component: BCM PQ35 H 103 0575
    Revision: 00103 AG
    Coding: 40180AB8F05BB1C040080080010001E4437000AE426D81605C 0540000000
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 326BFC4A6D8F6C8E527-8067

    Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C Labels: 1KX-955-119.CLB
    Component: Wischer 01041 22 0601
    Coding: 00D7B7

    Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
    Component: RLS 300310 05 54 0403
    Coding: 0730ED

    Subsystem 3 - Part No: 1Z0 951 171
    Component: Innenraumuebe 008 5101

    Subsystem 4 - Part No: 1K8 951 605 A
    Component: LIN BACKUP HO H11 9004

    2 Faults Found:
    01134 - Alarm Horn (H12)
    000 - - - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100000
    Fault Priority: 4
    Fault Frequency: 5
    Reset counter: 188
    Mileage: 100976 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    Term 15 Off
    Voltage: 12.65 V
    OFF
    OFF
    Term 50 Off
    OFF
    OFF

    00153 - Windshield Wiper Motor; Driver Side (V216)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 2
    Reset counter: 189
    Mileage: 100992 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    Term 15 Off
    Voltage: 12.50 V
    OFF
    OFF
    Term 50 Off
    OFF
    OFF


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 10: Park/Steer Assist (J446) Labels: 1Z0-919-475-V1.clb
    Part No SW: 1Z0 919 475 B HW: 1Z0 919 475
    Component: PARKHILFE 4K H06 0006
    Revision: -------- Serial number: 66641008909269
    Coding: 100101
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 408FA682D323CE1ED43-8015

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
    Part No SW: 1K0 909 605 T HW: 1K0 909 605 T
    Component: Q6 AIRBAG VW8 020 2300
    Revision: 05020000 Serial number: 0038PD2L0F34
    Coding: 0020790
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 3D71DF7664D1A3F6BF5-8068

    Subsystem 1 - Serial number: 6332MSME52660F229

    Subsystem 2 - Serial number: 6342MSME527029186

    Subsystem 3 - Serial number: 6351HSME203C5019%

    Subsystem 4 - Serial number: 6361HSME2070026E%

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY9.lbl
    Part No SW: 1K0 953 549 CD HW: 1K0 953 549 CD
    Component: J0527 056 0111
    Coding: 0001532
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 76E3005A016730AEBEF-8023

    Subsystem 1 - Part No: 3T0 959 537 Labels: 3C8-959-537.CLB
    Component: E221__MFL-URO H07 0012
    Coding: 00000128
    Shop #: WSC 00000

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 17: Instruments (J285) Labels: 5K0-920-xxx-17.clb
    Part No SW: 1Z0 920 843 G HW: 1Z0 920 843 G
    Component: KOMBI H05 0305
    Serial number: 00000000000000
    Coding: 110B00
    Shop #: WSC 73430 031 00000
    ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04052
    ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SE36.rod
    VCID: 3C77D272B7CBAAFE88B-8069

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V4.clb
    Part No SW: 1K0 907 530 AD HW: 1K0 907 951
    Component: J533 Gateway H16 0233
    Revision: H16 Serial number: 4520K104070725
    Coding: EDA07F06400202002302
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 69D95B2640D9EF5623D-803C

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 25: Immobilizer (J334) Labels: 5K0-920-xxx-25.clb
    Part No SW: 5K0 953 234 HW: 5K0 953 234
    Component: IMMO H05 0305
    Serial number: 00000000000000
    Coding: 000000
    Shop #: WSC 00000 000 00000
    ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03005
    ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_SE25.rod
    VCID: EADBA42A0DDF644EAA7-80BF

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 37: Navigation (J794) Labels: 3C0-035-270.clb
    Part No SW: 3T0 035 191 HW: 3T0 035 191
    Component: RNS310 H16 0227
    Revision: 10000000 Serial number: SKZ1Z2K7929353
    Coding: 000002010201000000000000
    Shop #: WSC 73430 031 00000
    ASAM Dataset: SK_RNS310 A02007
    ROD: EV_SKRNS310UDS.rod
    VCID: EADBA42A0DDF644EAA7-80BF

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl
    Part No SW: 1T0 959 701 T HW: 1T0 959 701 T
    Component: Tuer-SG 009 2113
    Coding: 0000244
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 489FBEA23B13F65E1C3-801D

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
    Part No: 1K0 909 144 J
    Component: EPS_ZFLS Kl. 69 3001
    Revision: 00H17000
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 3169F346A88957962BD-8064

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN3.lbl
    Part No SW: 1T0 959 702 R HW: 1T0 959 702 R
    Component: Tuer-SG 009 2113
    Coding: 0000244
    Shop #: WSC 73430 790 00000
    VCID: 479DBD9E360DF926159-8012

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl
    Part No SW: 5K0 959 703 A HW: 5K0 959 703 A
    Component: Tuer-SG 007 2101
    Coding: 0000144
    Shop #: WSC 73430 790 1012544
    VCID: 326BFC4AAD8F6C8E527-8067

    No fault code found.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl
    Part No SW: 5K0 959 704 A HW: 5K0 959 704 A
    Component: Tuer-SG 007 2101
    Coding: 0000144
    Shop #: WSC 73430 790 1012544
    VCID: 3365F94E52956586591-8066

    No fault code found.

    End ---------------------------------------------------------------------
    Był: Opel Astra F 1.4 MPI
    Jest: Skoda Octavia II FL 1.6 MPI + LPG http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...295074#1295074
    Będzie: ?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Mileage: 101285 km
      auto 2011/2012 ??

      Jak sa ori sprzegla, to obstawiam czas na ich wymiane, jesli adaptacja, ktora zakladam zostala wykonana prawidlowo nie pomaga.

      Auto ma magiczny przebieg, bo VW teoretycznie nawet w autach po gwarancji do 100kkm mogl refinansowac wymiane tych wadliwych sprzegiel, ale Skoda od zawsze miala z tym pod gore :evil:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • grzesiekp1987
        Classic
        • 2013
        • 39
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Maicroft
        Auto jest z roku 2010. Czy sprzęgła oryginalne, muszę spytać właściciela, choć pewnie będzie problem z wiarygodną odpowiedzią. Auto kupił w listopadzie zeszłego roku - sprowadzone z Włoch.
        Był: Opel Astra F 1.4 MPI
        Jest: Skoda Octavia II FL 1.6 MPI + LPG http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...295074#1295074
        Będzie: ?

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Jak jest jeszcze starszy to tym bardziej sprzegla moga miec dosc, do tego przebieg blizej nie znany.

          Ostatnio sprawdzalem...
          Dwumasa LUKa 415 0509 09 kosztuje 1500zl w detalu
          Zestaw sprzegiel - 0AM 198 140 i tu jakas literka - 2238zl w detalu, realnie podobno w okolicach 1800zl kasuja serwisy.

          No i do tego dochodzi koszt wymiany i pytanie czy ASO podejmuje sie zadania, czy szukac firmy naprawiajacej automaty majace wiedze i sprzet :idea:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • grzesiekp1987
            Classic
            • 2013
            • 39
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zakładamy, że przebieg to te ~100kkm, ale licho (czyli poprzedni właściciel i handlarz) wie jak jest naprawdę.

            Szykuje się w takim razie droższa impreza. A czy spece z ASO... Z zebranych opinii wynika, że w temacie DSG lepiej trzymać się z daleko od tego przybytku i wybrać polecany warsztat, który zna się na rzeczy naprawdę, a nie tylko z nazwy.
            Był: Opel Astra F 1.4 MPI
            Jest: Skoda Octavia II FL 1.6 MPI + LPG http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...295074#1295074
            Będzie: ?

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Sprzeglo w manualnej skrzyni biegow tez kosztuje troszke grosikow jesli robic to na gratach z ASO. Ratuje tylko to, ze w manualu wymieni prawie kazdy.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • grzesiekp1987
                Classic
                • 2013
                • 39
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Jutro diagnostyka w serwisie. Zobaczymy, co wykryją i jakie rozwiązanie problemu zostanie zaproponowane.
                Był: Opel Astra F 1.4 MPI
                Jest: Skoda Octavia II FL 1.6 MPI + LPG http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...295074#1295074
                Będzie: ?

                Komentarz

                • ORA_DEV
                  Drive
                  • 2011
                  • 69

                  #9
                  U mnie za wymianę sprzęgieł na przedłużonej gwarancji w ASO zapłacił Allianz dokładnie 2500zł, kilka miesięcy temu.

                  Komentarz

                  • jwiciu
                    Classic
                    • 2015
                    • 4

                    #10
                    Grzesiek, dzieki za rozpoczecie tematu w moim imieniu.

                    Jestem po wizycie w ASO. Dowiedzialem sie że kolejno (jeśli wymiana elementu nie pomoże) mieliby wymieniać: mechatronikę, sprzęgło i jeszcze jakąś wiązkę kabli.
                    Jednocześnie nie dają gwarancji, że kolejne wymiany będą skutkowały.
                    W sumie cała frajda mogłaby się zamknąc nawet w 10k :/

                    Czekam jeszcze na info od znajomego, który ma podobne problemy z DSG. Jakis spec od DSG ma dzisiaj ogladac skrzynie.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      No tak jak klient placi, to wymienia wszystko, im to obojetne. :?
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • jwiciu
                        Classic
                        • 2015
                        • 4

                        #12
                        Ciekawa sprawa. Przez ostatnie ~3 tygodnie skrzynia chodzi idealnie. Spalanie obniżone. Dowiedziałem się od znajomego mechanika, że tak może być w przypadku kiedy w trakcie akcji serwisowego ASO nie spuscilo calego oleju ze skrzyni.
                        Poprawa następuje po "jakims" czasie ponieważ oleje oczyszcza sie ("jakies" opiłki) na filtrze.

                        Jak ze jestem laikiem w tym temacie, mam pytanie co o tym sadzicie? (po cichu licze ze to moze byc prawda)

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Zamieszczone przez jwiciu
                          Dowiedziałem się od znajomego mechanika, że tak może być w przypadku kiedy w trakcie akcji serwisowego ASO nie spuscilo calego oleju ze skrzyni.
                          A bylo to wykonywane ?? Bo nie podajecie wszystkich informacji jednak...
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • jwiciu
                            Classic
                            • 2015
                            • 4

                            #14
                            Tak, akcja serwisowa na DSG była wykonana. Tyle że błąd się pojawił ponownie przy pierwszym mrozie (-3st. C).

                            Komentarz

                            • zadariusz1
                              Rider
                              • 2011
                              • 543
                              • Octavia III (5E3)
                              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                              #15
                              Po pierwsze żadne ASO nie spuści całego oleju,ani ze skrzyni ,ani z silnika, oni kasują cię za wymianę całego oleju,ale zawsze coś zostaje,u mnie według fabryki wchodzi 7,2 litra,do tej pory jedno trójmiejskie ASO kasowało mnie za 7,2 litra za każdym razem,ale miesiąc temu wymieniałem w konkurencyjnym ASO na P i tam wlali 6 litrów i mówią mi,że zawsze im tyle wchodzi,czyli ponad litr zostaje w skrzyni(pomijając fakt jawnego złodziejstwa pierwszego ASO,litr oleju ponad 100 zł).Byłem przed wymianą w firmie,która zajmuje się skrzyniami automatycznymi i serwisant mnie zapytał,czy zwykła wymiana,czy dynamiczna,ja spojrzałem na niego jak na kosmitę i pytam się,czym to się różni (oprócz ceny usługi),a on mi,że zwykła to spuszczenie oleju przy pomocy korka i wtedy wchodzi maksymalnie do 6,5 litra oleju,a dynamiczna to przy pomocy maszyny(cokolwiek to znaczy) i wtedy wchodzi 7 litrów oleju,więc jeśli robiłeś w ASO to nie ma opcji,aby cały olej ci wymienili,a jeśli zapłaciłeś za ilość jaką podaje producent auta to zostałeś naciągnięty

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #16
                                Przypominam mowimy o skrzyni malej DSG7 tzw. SUCHEJ skrzyni, gdzie oleju wlewa sie jak do zwyklej skrzyni manualnej w okolicach 2l.


                                Ta wymiana oleju nie ma nic wspolnego z wymiana oleju w DQ250 czy tam DQ500
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • jwiciu
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 4

                                  #17
                                  A co sadzisz o tym co napisalem? Czy to jest realne zeby skrzynia w jakis sposob "zaadaptowala sie" po "jakims" czasie i serwis przyniosl skutek z opoznieniem?

                                  Komentarz

                                  Pracuję...